torsdag 25 februari 2016

25 februari

Jag måste komma igång med bloggandet. Jag önskar jag kunde skriva, alltså skriva på riktigt. Det hade varit kul att kunna skriva ihop en deckare eller en roman. Jag sträckläser ju bok efter bok och trots detta så har jag svårt att formulera mig. Jag skulle kunna tänka mig att min bok skulle börja med ..

"Det var den där dagen i slutet på augusti 2006. Solen sken ute och Malin och jag var på jättebra humör. Trots det så var det den dagen som skulle förändra mitt liv. Vi var på väg ner till tågstation för att möta upp min lillasyster och på vägen dit så såg vi en bil parkerad på coops parkering. VI stannade till och började prata med killarna som satt i den. Det visade sig att dom kom ifrån Belgien och var på genomresa. Den ena killen hade något speciellt, han hade sina dreads och jag sa till Malin att "titta, det kan vara något". Vi pratade på knackig engelska och någonstans i samtalet blev det bestämt att jag och Malin skulle träffa dom på kvällen och att dom dagen efter skulle följa med oss på en fest ute i skogen.".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar